• 1401/10/12 - 14:04
  • بازدید: 90
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
اطلاعیه اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گراش ؛

طرح ملی غربالگری سلامت روان (ویژه دانشجویان جدیدالورد)

سامانه غربالگری سلامت روان دانشجویان توسط اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با امکانات ویژه بصورت آنلاین راه اندازی شده ‌است تا دانشجویان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در این طرح شرکت کنند

به گزارش مفداگراش، اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی دانشکده علوم پزشکی گراش در اطلاعیه ای از آغاز طرح ملی غربالگری سلامت روان (ویژه دانشجویان جدیدالورد) خبر داد. متن اطلاعیه بدین شرح است :

تغییرات عظیم جهان صنعتی تاثیرات عمیقی بر روابط و تغییر سبک زندگی انسان‌ها داشته است. این تغییرات در دوره‌ای کوتاه، باعث عدم قطعیت و ابهام در افراد شده و این خود در زمینه افزایش استرس مخرب، سردرگمی نقش ها و آسیب پذیری آن‌ها نقش چشمگیری داشته است. فرد مضطرب علاوه بر به خطر انداختن سلامت روانی خود، در زمینه اجتماعی نیز مشکل خواهد داشت و از بعد اجتماعی و اقتصادی هم می‌تواند تاثیرات منفی بر جامعه داشته باشد.

از این رو سلامـت روان از جملــه موضوعــاتی است کــه در کیفیت زندگــی همـه انســان ها اهمیت بسیــار زیــادی دارد. لــذا هــر ســاله کلیــه دانشجویــان ورودی جدیــد از ایــن نظــر مورد بررســی قرار مــی گیرنـد.

سامانه غربالگری سلامت روان دانشجویان توسط اداره مشاوره و سلامت روان وزارت بهداشت با امکانات ویژه بصورت آنلاین راه اندازی شده ‌است تا دانشجویان بتوانند بدون نیاز به مراجعه حضوری در این طرح شرکت کنند، هدف از اجرای این طرح ارتقا آگاهی و شناسایی وضعیت سلامت روان دانشجویان به منظور پیشگیری از بروز برخی مشکلات روانشناختی حاد و آسیب های اجتماعی می باشد.

گفتنی است که شرکت در این طرح غربالگری برای کلیه دانشجویان ورودی جدید دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور الزامی است.

در خصوص انجام این طرح توجه به نکات زیر حائز اهمیت می باشد:

  • مراجعه به آدرس https://ccsm.behdasht.gov.ir وارد پنجره واحد خدمات هوشمند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خواهید شد و با انتخاب پنجره سامانه پرسشنامه سلامت روان دانشجویان و ثبت نام در این سامانه پرسشنامه‌ در دو بخش تکمیل می شود

  • فایل راهنمای ورود به سامانه جهت تسهیل دسترسی ضمیمه می باشد. ( راهنمای ورود به سامانه )

  • در این غربالگری ۱۳ اختلال رصد می شود که در پایان تکمیل پرسشنامه در صورت بالا بودن نمره برش با توجه به اختلال مشخص شده، در سامانه کتابچه های خودیاری مرتبط با اختلال جهت استفاده دانشجو نمایش داده می شود.

  • جهت استفاده از این سامانه لطفا از مروگرهای Chrome یا Firefox استفاده نمایید.

  • در صورت هر گونه سوال با شماره تماس ۵۲۴۴۸۱۱۲ – ۰۷۱ اداره مشاوره و سلامت روان دانشجویی از ساعت ۸ الی ۱۵ تماس بگیرید.

  • گروه خبری : اخبار,پوستر
  • کد خبر : 12243
عاطفه بهرامی
خبرنگار

عاطفه بهرامی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید